fredag den 24. oktober 2008

ferie


der kommer ikke noget vand ud af vores vandhaner.
der er et rør i stykker nede af gaden og der arbejdes
kraftigt og højlydt.

da jeg spurgte en mand i en bil om hvad der var galt
sagde han at der godt kunne gå hele natten. han pegede
på en stabel sprudlevand og sagde at jeg bare kunne
tage en kasse. og at det også kunne bruges til toilettet.
sikke en service.



nå, skidt pyt nu med det, for jeg har ferie!

i aften skal vi se frantic og spise schnitzel med fritter.
egentlig skulle der have været salat til, men jeg synes
at det er lidt spild at skylle salat i danskvand.

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hej, hvordan føles det at tage bad i danskvand?!

margrethe sagde ...

Her skrev jeg for et stykke tid siden en alenlang kommentar, hvem har spist den???????

Men den handlede bl.a. om at vi selv for et stykke tid siden havde haft lukket for vandet.
Det var en dag da min kære mand havde været alene hjemme. Ja, og så havde han ved hårdt havearbejde griset sig til og da han skulle i byen, ville han lige tage et kort bad. Det foregik som sædvanlig , Kjeld skyller sig og sæber sig grundigt ind ( med lukket bruser, man er miljøbevidst), så åbnes der for vandet igen og sæben skylles af. Men der kom så bare ikke mere vand ud! Så der stod der en mukken Kjeld iklædt sæbeskum. Han forlod bruseren og måtte afgnide alle boblerne i et håndklæde, Nogle genboer var ved at få lavet vvs- arbejde og derfor havde håndværkerne lukket uvarslet for vansforsyningen i byen!
Kjeld kørte til møde i Århus.
Nogle timer senere kom jeg hjem til et låst hus, og blev derfor meget overrasket , da jeg låste op over at kunne høre en eller anden tage bad. jeg råbte: Kjeld er det dig?", men ingen svarede. Da jeg åbnede døren til badet opdagede jeg at vandet var løbet ud under døren , og hele badet drev af damp og vand. Det kokostæppe vi havde lagt på entregulvet for et par måneder siden havde en kæmpeskjold. Jeg gled på det våde gulv og hamrede lilletåen op i døren og tåen brækkede! AAAAAV!
Nåh, men jeg fik da tørret op og luftet ud. Men efterhåden som tæppet blev tørret blev skjolden tydeligere og tydeligere. Derfor bleev vi enige om at vaske hele tæppet for prøve at få skjolden til at blive mindre synlig. det virkede men til gengæld er tæppet nu krøbet c. 2 cm i hver side, så man kan se trægulvet på alle sider!!!!
Je, det var så bare til skræk og advarsel, om hvad der kan ske , når man får lukket for vandet.
men advarslen indløber jo nok lovlig sent nu!!!

Anonym sagde ...

Hej Mette!
Tack för tips om video på bloggen. Jag ska genast undersöka närmare!
~Benita