tirsdag den 3. november 2009

halloween

egentlig synes jeg jo at det er fjollet at europæerne
pludselig skal til at fejre halloween på amerikansk vis.
ikke fordi jeg har noget i mod selve traditionen eller
amerikanerne som så. jeg har selv i tidernes morgen,
da jeg boede derovre, været til en fantastisk halloweenfest.
men på en eller anden måde passer det ikke her.

nå, men julius ville jo så gerne, og det er da også
sjovt at prøve at være uhyggelig. så jeg tog et lynkursus
i special effects-makeup
på internettet.
og lavede ham om til et monster
.

så blev de stakkels beboere i sipplingen
ellers skræmt fra vid og sans.
og der kom lækkerier i posen.

3 kommentarer:

Ingegerd sagde ...

Du er fantastisk! Hvad du kan lave! Det ser bare fuldstændig ægte ud! Jeg må hellere ringe og tjekke om Julius lever endnu.

Mor sagde ...

Jeg synes også det er en mærkelig tradition. Flot maskering, men jeg foretrækker den "normale" Julius!
Giv ham et kram fra mormor. Jeg glæder mig til at være sammen med Jer til Jul.

margrethe sagde ...

Joh, jeg har jo også gået og brokket mig i lang tid over denne amerikanisering. Især Valentines-day.GYLP! Men jeg kan jo også høre ungdommen tænke, når jeg ytrer mig: "Hun er da for gammel." Og det er jo også rigtigt nok, men hvor har vi fået vores juletraditioer fra f.eks? Nu synes vi jo de er danske. Men I bare trods fastholder jeg de danske skikke , som mere elle mindre er uddøde. I aften har vi fået andebryst ( det er Mortens aften), Hellig Tre Kongers aften får vi altid lidt finere mad og har et lys tændt med tre "arme". Da Kjeld havde sit første lærerjob i Himmerland, gik folk rundt og drillede hinanden ved bl.a. at gnide korkpropper på vinduerne (dengang var der sjove mennesker til!!!!) og drikke sprut hos hinanden. Så dine oldebørn Mette
vil nok synes at de traditioner i søn er ved at indføre er danske og aldeles tyske!