fredag den 24. april 2009

hverdagens gentagelser

jeg har aldrig før tænkt på det, men hvor mange gange når
jeg egentlig lige at røre ved hver enkelt ting når jeg er ude
og købe ind?

1. gang. fra hylden ned i vognen
2. gang. fra vognen op på rullebåndet
3. gang. fra båndet ned i vognen
(jeg ved godt at jeg egentlig kunne putte varene direkte i
poserne, men jeg bliver altid helt vildt stresset af
kassedamernes hurtighed og køen bagved mig og så smider
jeg bare det hele hurtigt ned i vognen)
4. gang. fra vognen ned i poserne
(vognen er et mærkeligt ord når man siger det mange
gange efter hinanden)
5. gang. fra posen op på køkkenbordet
6. gang. fra bordet ind i skab/skuffe/køleskab/fryser


3 kommentarer:

Mor sagde ...

Hov! du glemte 7. gang: fra skab/skuffer/køleskab/fryser i munden og maven på Mette og Julius!

Ingegerd sagde ...

Og så gang nummer otte: når du tørrer røv.

margrethe sagde ...

Altså Ingegerd,Mette filosoferer over , hvor mange gange hum rører ved tingene mens hun køber ind. Og selvom der er andre traditioner i Tyskland, så tror jeg næppe at hun foretager sig det du mere end antyder ved kassen!!!